tisdag 15 maj 2012

Måndagsblommor

Fick jobba på palstan igår, för första gången på över en vecka. Sambon skadade sitt finger då han klättrade på lördag och kan antagligen inte klättra alls denna vecka (bu-hu-huu, not). Mamma kom med mull och staket att rigga upp för den lilla, inte ännu gränsseende typen, TACK! Så fick jag en av de största jordpartierna vänd innan jag gick hem för att snabbt natta den lilla typen. Det blev bara ingen snabb nattning. En timme orkade han kämpa. Sen drog jag hastigt på mig springkläderna och gick ännu för att vattna innan jag sprang en åtta kilometer i den sköna kvällen. Sprang förbi ungkorna igen och bara log. De är så fina, så fina! Smålog åt två unga män som såg sååå skyldiga ut då de varit och stjälat kodynga från megahögen där de samlar den. Hoppas de inte planerade att obemärkt åka buss med den i reppun, tror nog man sku ha märkt det fast de gömt det så fint i den stora ryggsäcken. Lukten går ju liksom inte att gömma ändå.

Dessa små har hittat en skyddad plats vid lavendelbuskarna



Förr var ängarna här fulla av vilda förgätmigej (och massor med andra blommor), innan de gjordes om till kortklippta parkängar. 
Hela kvällen hade jag sällskap av denna nyfikna kompis. Välkommet,tyst, sällskap som gör en glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)