tisdag 15 maj 2012

Kalas

På lördag var vi bjudna på min kusins födelsedagskalas till Esbo i deras vackra hem. Tog bara med mig den yngsta då de äldre åkte iväg till farföräldrarna, lugnare så för alla dessutom. Det var ett lite mindre släktgäng på plats denna gång,men det var lika så bra, mer mat till alla. (här kan man insätta en smiley om man inte är allergisk för dem)

Det bodde en barbapapa ballong hos dem som den lilla blev förtjust i. Man sku ge den till honom och så "uups" släppte han den upp igen. SÅ roligt! (Titta nu hur stiligt klädd han är också!)

en del av partygänget i väntan på gott

Födisbarnet  Poffer och alltmöjligt supergott i bakgrunden. 
Efter kalaset fick också Trull och jag skjuts till svärföräldrarna där vi sedan stannade över natten. Badade bastu för första gången på länge igen och svepte ihop en ostkaka till nästa dag, mitt i natten. Likadan förresten som den du ser på bilden ovan, både han och jag brukar bjuda på samma kaka, fast recepten har vi skaffat på var sitt håll på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)