tisdag 15 maj 2012

Idag

Morgonen började med tandläkare för Tripp. Det var inte det lugnaste besöket då jag hamnade ha alla tre med in i rummet. Trull började skaka och gråta då stolen Tripp satt i började röra på sig och efter det var det kört. Bara gråt och gnäll fast jag gjorde vad.. Tripp var duktig då det gjordes gipsgjutningar av hans tänder, fast jag vet att det känns väldigt obehagligt med sörjan i munnen. Nästa vecka, på min födelsedag faktiskt, ska vi dit igen. Då ska hålet lappas. Får se hur det går. Tycker nog synd om honom!

Efteråt hoppade vi på bussen. Vid bussbytet märkte jag att det var trettioåtta(!) minuter tills följande buss sku komma. Då bestämde jag mig för att vi sku ta en liten promenad istället, och till skolan, det var bara sådär två kilometer ändå.

Pojkarna var nöjda över att äntligen få se forsen på nära håll. Där är nog alltid vackert!
 Då vi fört Tripp fram till skolan hoppade vi på några bussar som tog oss till Östra Centrum. Köpte ett par nya skor till Trapp. Hotade att det nu är det sista paret för denna sommar. Det förra paret har redan stora hål på tårna, efter kanske tre veckors användning. Vad GÖR de med sina skor?!

Åt lunch. Jag och Trapp, inte han på bilden. Han bara försökte rymma ut i folkvimlet. I bussen på väg till följande ställe (K-rauta) satt en flicka sedan i vagnen bredvid och åt franskisar. DÅ kände han plötsligt ett enormt sug och sträckte sig fräckt efter hennes påse. Tur nog hade jag sparat hans portion han nu gladeligen åt upp.
 Efter en stund på K-rauta fick Trapp tydligen stopp och flippade ur totalt. Då han betedde sig så illa och argsint på busshållplatsen också så sa jag att om han inte slutar NU så går vi hem. Tror ni han slutade?! Nej, vi gick. Han har nog ganska fina ben för att vara sådär liten. Räknade ut att han gick över 6,5 kilometer idag,   plus säkert några kilometer i butikerna. Snusmumriken. En liten stund, kort efter att bilden togs satt han i vagnen tillsammans med Trull, sen hade vi lite springtävling och så.
Perus vagssläp..Styrox och prydnadsflis. Såg en härlig blomma  (rungollinen verenpisara)  på rea jag VILL HA , men insåg att även jag har en maxgräns för vad jag klara av att släpa. 

Trapp ville att jag sku ta en bild på fåglarna som hade maskfest på åkrarna också, det är rätt tufft då de alla flyger upp emellanåt. Birds. Kan inte låta bli att tänka på filmen alltid då de samlas såhär.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en fantastisk sommarfiilis av det här inlägget. tack för det!

    SvaraRadera
  2. Det blev så varmt då vi promenerade att den korta med bara t-skjortan fick ta av sig tröjan han först hade på. Gissa om han var nöjd då trycket på blusen (Mario) kom fram. Stolt som en tupp spatserade han sen fram. Själv brände jag min ena arm. Så det börjar ju vara sommar, härligt!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)