fredag 4 maj 2012

En vecka

Ni har säkert alla funderat på vad vi hållit på med. Nå vi har bara varit. Början av veckan gick i sjukstugans tecken men nu är både Tripp och Trapp friska igen.

SuperMario med kompisar är pop igen. Här har de en svår "level" att klara av utan att falla ner i lavan

Vi åt struvor på tisdag och de små drack saft istället för min mjöd som blev lite bubblig..

En dag tog vi fram vattenfärgerna  (rätt sällsynt) och så producerade Trapp säkert femton konstverk

Lillebror fick också prova för första gången då han bara försökte stjäla färgerna. Mest blev det nog ändå att klämma på penseln och dippa fingrarna i färgerna och titta på  vattenglaset med habegär i blicken.. 
Igår vågade vi oss äntligen ut på eftermiddagen och traskade iväg till Trapps klubbkompis gård  sådär 100 meter från vår. Sålde två små halaren till deras minsting och  så lekte vi på den soliga,varma gården i några timmar. Skönt! 

2 kommentarer:

  1. Vad bra ni kryat på er. Här är nog snuvan seg, men inte tar det på farten. Axel bara skriker emellan, snuva, torka:)

    Vad fint du gjort på palstan(blir nog lite grön av din kunskap och ork) och ni har ju haft fina hemmaaktiviter

    SvaraRadera
  2. Ja som tur verkar det vara över för denna gång igen. Kanske febern gör förloppet lite kortare?! Hoppas ni också snart är friska igen!

    Tack! Kunskapen bygger väl mera på vad åren lärt mig (att inte göra ;) ) och orken, tja, det är ju just det som GER mig ork. Jag sku kunna stå där o pota från morgon till kväll alla dagar om jag bara hade möjlighet till det. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)