tisdag 22 maj 2012

En söndag



Vaknade till att jag fortfarande hade feber och knappt klarae av att svälja. Burana, min gode vän fick mig dock att överleva dagen ensam med ungarna. Eftersom solen sken tvingade jag också ut dem allihopa till palstan. Lite onödigt nog. Hade tänkt att den yngsta sku somna då jag gick nåt varv kring palstaområdet, men tror ni planen uppfylldes?! Jo, nej! Han visste väl att jag ville få nåt gjort tror jag och hölls spänstigt upp och sitta tills jag gav upp.

Man ska alltid ha med sig nåt i drick och matväg för att muta dem där!

Vi riggade upp det vingliga barnparasollet och njöt av sommarvärme

En liten ljusröd tulpan bland hallonbuskarna

Vi började bygga en port till Houdini

Så gick jag nåt varv till kring området och han somnade! Fick alltså lite mera sått i snabb fart innan  han vaknade  en kvart senare.

Mera min färgs tulpaner.
 Medan Trull och jag var på palstan lekte de äldre i skogsdungen i närheten.Byggde koja, härjade och bråkade tydligen bara lite. Då vi gick hemåt mot kvällen var de nästan goda vänner och gick tom. hand i hand vilket inte hänt på en tid. Önskar verkligen att sommaren får dem lite tightare igen efter en lång vinter av gräl.

På vår gård har träden börjat blomma. Vet inte vad det här är för träd men blommorna är väldigt nätta!
Vid läggdags, efter duschen kom Tripp på att NU är han färdig att låta mig klippa hans hår (har gnällt redan en tid på att han blir så svettig med den tjocka manen). Så han fick vaka lite längre (vilket kändes ok då också pappan kom hem i samma veva) och gick och lade sig med en ny frisyr. Sommarhår. Äntligen. Har senast fått klippa det förra september tror jag, vilket är länge sedan med tanke på att det växer som ogräs.

Nu kom det nätta ansiktet fram, och megablåmärket i pannan. 

Som om en liten hund sku ha trimmats naku.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)