fredag 27 april 2012

Veckan som gått

Tisdag var klubbdag som vanligt, med tillhörande "efterhäng" inomhus i parken då det var grått och det huserade främmande folk på vår balkong med borrmaskiner. Trapp, som tydligen lite tröttnat på att bleida med skolpojkarna, spelade bordsspel i lugn och ro och Trull hittade en skolflicka som orkade sitta bredvid honom hur länge som hellst och spela musik till den dansande toddlern med sin telefon. Han är ljuvlig när han dansar till all musik han hör. Huvudet nickar och rumpan vippar med tillhörande knäböj.

Nu har vi tagit vårkläderna i bruk också. Färgen passar denna trafikfara perfekt!
 Då vi kom hem på eftermiddagen hade vi inglasad balkong. SOM vi väntat på det, alla dessa år. Här byggs så mycket på området och rätt nära går också en stor väg så det blir en massa smuts och damm som lägger sig på ALLT på balkongen. Hoppas det nu sku bli lite mindre av det då glasen skyddar. Blev bara rätt ledsen då jag insåg att det inte går att hänga upp av mina (åtta!!)blomlådor på räcket längre. Nu har jag stora problem med att hitta på en tillfredsställande lösning för min blomtokiga själ. På golvet går det ju inte att ha nåt då den där korta typen med klåfingrarna bor hos oss. Amplar torkar så fort igen.
Dessa två har flyttat ut med sina leksaker trots att det nog ännu är rätt kallt. Gungan har gungats flitigt med.
 På onsdagen hade jag tänkt gå till palstan och påbörja säsongen. Då sambon kom hem meddelade han att han hade namnsdag och hans föräldrar var på väg till oss på kaffe. Jahapp. Det blev att speedstäda det värsta bort och dammsuga pikapika. Då de kom sade jag hej och hejdå och gick faktiskt ut trots att de kommer hit så sällan. Nu gällde det att prioritera! O oj så det kändes bra inuti att få peta i jorden. Fast jösses så där väntar jobb. På tre timmar fick jag bara hallonbuskarna klippta,ogräsen bort från jorden under dem,gödslat och alla grenarna i små bitar och utspritt på marken undertill. Ja vinbärsbusksområdet fixades också och tulpanerna och narsisserna fick lite ny mull och gödsel. Nu försöker jag fundera ut vem som sku kunna hjälpa mig att få en massa mull, gödsel och sand till palstan. Behöver dem NU och utan bil är det lite jobbigt att transportera..
Första krokusarna blommar så vackert redan

och snart är det dags att göra rabarberpaj..

Den smutsiga babyn fick smaka på nåt goooott och visste GENAST vad man sku göra!

och han har bara fortsatt med att leka på balkongen (och rullat omkring på skateboarden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)