lördag 14 april 2012

Ute på jakt

Jo, nej, inte sådan jakt! Byxjakt var detta frågan om. En och en halv timme letade jag efter ett par som passar mina korvben i Östra centrum. Hann nog bara leta i tre butiker då jag ramlade in på Halonens barnskoavdelning där innan, men ändå. Att det ska vara svårt. Nog går ju liksom byxorna på men så ser man så förbaskat fet ut att  det är omöjligt att tänka sig att visa upp sig bland folk iklädd i dem. Blah. Så det var med andra ord helt bortkastad tid, måste ju ut på jakt igen inom snar framtid. Usch. Har nämnligen bara ett par som passar mig för tillfället och ett par byxor i en barnfamilj är lite spännande.. Ska någon smutsa ner dem innan man hinner ut?!

Nå alldeles tomhänt kom jag inte hem. Hittade till exempel de sötaste små fejkcroksen åt minstingen som blev SÅ glad. Han gillar skor.
De minsta i butiken (små 22:or)

Kolla nu så glad han blev. En lååång stund klampade han omkring med dem, nöjd som få.

Ett vackert linne. Det fanns i en orange-brun färgskala också som också var helt ljuvligt.

En fin T-skjorta med nätt brodering framtill som jag kände att ropade mitt namn

Ja och så fick jag ju äntligen köpt ett nytt tungsmycke. Har haft samma i säkert åtta år (urk) och det hade redan börjat fastna tandsten (?) på den nedre bollen. Fina bollar i regnbågens färger blev det denna gång, jag är själv nöjd (det är ju inte precis så många andra som brukar se smycket).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)