måndag 16 april 2012

Söndag

Det var MLL:s lopptorg i invånarhuset (asukastalo) mittemot vårt hus igår så jag tog en liten runda för första gången på alldeles för länge. Utrymmet är tyvärr såpass litet att alltför många försäljare rymdes det inte, men lite kom jag ändå hem med. Fast faktiskt bara åt Trapp. Långärmade blusar, en Carströja, en yllehalare som tydligen får gå direkt till Trull (storleken visade sig vara helt för liten trots rätt siffror) och en Britax bältesstol (för 15 €, desstuom verkar modellen vara en lite bättre).

50 sent. Tror han kommer att bo i den ett tag. "Det är den finaste blusen jag någonsin haft"
 Så kom jag äntligen ihåg att ta fram dahliarötterna från förra sommaren och plantera dem. En har åtminstone överlevt för den hade redan börjat gro i skåpet. Nu håller vi tummarna att också resten överlevt då jag nu för en gångs skull försökte mitt bästa att spara pengar (och växter).

Chilin som hittills stått i lilla växthushyllan i vardagsrummet (som är från palstan ifjol, tänk att den övervintrade så bra i vår supertorra inneluft) var tvungen att flytta ut från trygga boet igår då den tog så mycket i taket. Nu hoppas vi den inte blev helt stressad av flytten till köksfönstret och också att den lilla terroristen inte ger sig på den innan den hinner ut.

Hur är det, om någon där ute vet, behöver den måntro pollineras nu då den börjat blomma lite tidigt?! 

Lite konstig design på växten, men riktigt frodig och fin är den ju!

Så kom jag plötsligt på att den fina träkrukan rymdes exakt in i ampeln och så den fula plastkrukan in i den.
Mycket finare än innan!! 
Medan sambon gick ut med kidsen så tog jag tag i veckans rådd. Sen var det hans tur att åka iväg och klättra till Ingå. Mamma kom ännu på besök på kvällen. Det märks att vi haft lite för lite besök på sistone för vissa blev liiite väl uppspelta och betedde sig helt crazy.

2 kommentarer:

  1. Bra påminnelse, är ju barnloppis på söndag i Borgå. Tack!!

    Vilken fin träkruka. Min kaktus blommar för fullt...igen.

    Och bra testa va som tål tvättas i maskinen;)

    SvaraRadera
  2. Min har aldrig blommat efter den första gången. Men den hängde i barnrummet i många år där det var alldeles för mörkt. Nu har den åtminstone börjat växa till sig så jag hoppas den en dag bestämmer sig för att blomma också. :)

    Jo nå, det är nog ändå inget jag rekommenderar.;) Denna var ju oöppnad dessutom, tror den öppnad sku ha kunnat vara värre..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)