lördag 14 april 2012

Kanske han blir den fiffiga i familjen?!

Åtminstone gillar han att spela shack med pappan. Själv har jag aldrig lärt mig reglerna men han börjar redan vara rätt bra på spelet, fast han är först 4 1/2. O pappan är nöjd! Han brukade lära barnen i förskolan där han gjorde civiltjänsten spela också. Med det vanliga brädet ville pojkarna inte spela men detta fina Star wars  inspirerade fick han av sina föräldrar till julklapp nu senast, och vips var de intresserade! Själv blir jag alltid glad då jag följer med dem. Tänk att tålamodet finns då det så ofta blir bara katastrof då man försökt med nåt annat (enklare) spel tillsammans.

2 kommentarer:

  1. Imponerande!
    Min bror spelade/spelar också schack. Minns att det var sååå tråkigt som mindre. Men så vann han ju alla gånger också.

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det roligt att alltid förlora inte. :) Jag har aldrig orkat lyssna så mycket att jag sku ha fattat hur man ska flytta pjäserna för att vinna. Men nu har han spelsällskap!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)