måndag 16 april 2012

Idag då?!

Måndag. En riktig tråkdag. Fast sambon har kvällstur denna vecka så han lekte med Trapp och Carsbilarna lääänge. Är lite avis på hans förmåga till inlevelse i lekarna. De njuter så av hans sällskap då han så lätt sjunker in i den värld de nu råkar befinna sig i just i den leken. Jag ser bara allt ogjort, tänker på nästa måltid eller om jag borde sätta på en maskin tvätt. Är usel på att leka. Men tur att de har EN förälder som kan bli barn för en stund.

Hade tänkt åka och shoppa skor med barnen då vi hämtade hem skolpojken, men då den ena lyckades blöta ner skorna och byxorna totalt på skolgården och den andra började med att gnälla att han inte ooorkar så blev jag sur och sa att de får gå i vinterstövlar och shorts då på sommaren. Det var redan andra gången jag försökte få iväg dem. Det börjar vara lite varmt i solen i fodrade stövlar, tror jag nämnligen. Fast idag var nog vinterrockarna ännu rätt val.

Istället släppte jag av Tripp och Trapp ur bussen vid vår hållplats med order om att gå till parken medan jag gick och köpa middagsingredienser. Tror ni de var där då jag kom fram till parken femton minuter senare. Jo, NEJ. Letade efter dem i säkert en halv timme mellan husen och på vår gård, tillbaka till parken igen. Till slut såg jag dem på vår gård. De hade tydligen haft tråkigt då inga större barn varit kvar i parken längre och kom istället till butiken. Då hade jag bara redan hunnit gå hemåt en annan rutt så vi missade varandra. Men att jag var sur på dem då jag högt och tydligt sagt att jag hämtar dem direkt efter att jag varit till butiken, från parken. Trapp är ju ändå inte ens fem, inte vill jag att han irrar omkring här på området ensam riktigt än. Fast Tripp är nog en beskyddande storebror som tur. Men ändå.

Dagen fick trots allt ett lite bättre slut då vi kom hem. Till meddelandena på Facebook hade jag fått ett meddelande om att jag vunnit en ipad2 i en tävling jag deltog i i november!! Tänk er! Helt otroligt!! Jag som var så besviken då jag inte vann mammasprings springskorstävling här förra veckan. Nu är jag lite gladare igen, fast ipaden ju inte går att dra på mina onda fötter så är det nog ett hiskelit pris. Wow. Tänk att JAG vann huvudvinsten!

Sötnosarna spelade lite i väntan på maten. Väntan blev bara rätt lång då den kortare typen hade varit och vrida av värmen i ugnen. Nå, slängde ihop en smoothie så vi inte sku dö av hunger. Så ingen större fara skedd, hade tänkt på smoothie redan några dagar och nu hade jag då en bra orsak att göra den. Den lilla gillade också den väldigt mycket och drack två muggar.

Var tvungen att föreviga synen som mötte mig på vägen till badrummet. Undrar vart de alla var på väg. 

7 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket bekant i din text ;)
    Men va, vunnit en iPad?!? Vilken tur! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Grattis till IPad vinsten ; ))
    Jag skrattade sååå åt den sista bilden...Den skulle kunna vara tagen hos oss för här ser det EXAKT PÅ PRICKEN lika ut ; ))

    SvaraRadera
  3. Vau, grattis till vinsten! Bra sätt att börja veckan på!

    SvaraRadera
  4. WOW vad mycket bilar! Hihi.
    Kolla in min webshop: www.byengberg.com . Där finner ni även min välbesöka mammablogg. I min webshop har jag skapat min & min dotters livsstil. Jag fokuserar även på att köpa in snygga kläder till pojkar.
    Love byEngberg

    SvaraRadera
  5. Tack,tack, ja verkligen inget dåligt sätt att börja veckan på inte! :)

    Ja på bilden har vi väl inte ens alla våra Carsbilar. Tripp fick redan mängder av dem då han var kring fyra, nu senaste år är det Trapp som tagit över dem och fått fler. Månne de ännu är pop då Trull är större?! ;)

    SvaraRadera
  6. Alla småkillars dröm... i alla fall Viktors...

    SvaraRadera
  7. Hih, ja ska vi säga som så att de har en heeeel del saker dessa barn. Trapp har samlat till bilar genom att använda ögonlappen flitigt. Vid en mängd kryss på pappret fick han en liten bil.Så har det hunnit samlas av dem på fyra år. :D

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)