onsdag 4 april 2012

Gult

Har redan haft påskpynt framme bland råddet i några dagar. Påskgräset som jag sådde förra veckan har blivit långt och prytt med små kycklingar.

 På nåt konstigt sätt tycks de bara vilja rymma från gräset hela tiden då jag hittar av de små ynkliga, gula tipuna här och där. Idag var redan gräset så långt att jag var tvungen att klippa det. Tänk. Jag var ute i tid! Påskkorten däremot. De som jag köpte alla pysselmaterial till samt frimärken till. De som ligger där på hyllan, opysslade. Vad är det med mina söner då de inte gillar att pyssla sådant med mig? Eller de hinner inte. Nå. Kan väl inte hjälpas. Nu känner jag mig bara så dålig då vi fick ett par fina kort idag och jag inte skickade kort till dem fast jag faktiskt hade planerat det.  Kanske jag ännu pysslar ihop några och överräcker dem personligen?! Vi får se. Det blir inte så mycket pysslat öht. då de två yngre är så krassliga att vi varit mest inne. Idag tog vi en kort tur till parken på eftermiddagen då Trapp var så irriterad. Trulls näsa rinner som Niagrafallen och hans hosta börjar låta riktigt ordentlig. Stackarn. Fick natta honom tre gånger innan jag kom ut för att springa. Sprang idag då sambon ska ut imorgon. Borde dock kanske inte ha sprungit med mina onda vader/vrister, nu vet jag inte om jag går imorgon. Vet inte heller om jag ser nåt imrogon heller. Ögat är ännu värre än igår. Gick till parken i solglasögon idag tom. Som tur sken solen åtminstone så jag inte såg helt fånig ut.

Valde påsken till ära fina gula tulpaner bland vilka det finns snygga med lite gröna ränder. Gillar dem skarpt! 

Ps. Idag satt min förstfödde på sin första kvarsittning. Hohhoh. Han fick den förra veckan men satt den först idag av någon anledning. Det har inte varit lätt på sistone. Vår i sinnet eller nåt. Hoppas lite påsklov gör susen!

3 kommentarer:

  1. Jag måste erkänna att vi verkligen inte var i tid med påskgräset. Försöker trösta mig - och den lille - med att det är väldigt, jag betonar väldigt, intressant att se på då gräs växer. Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Vårt ena gräs mår bra, det andra vattnade w så det var dränkt, det mår lite sämre;)

    Jag tänkte att vi pysslar påskkort. Hann bara börja innan jag insåg att jag verkligen inte är pysslarmänniska. hur glömde jag det. En orsak till att jag glatt betalar 12 dagisdagar för att sonen skall få pyssla/sjunga mm. urk så tråkigt sådant är;)

    SvaraRadera
  3. Vårt är ju sådantdär kattgräs. Växer mycket fortare och kraftigare än vanligt påskgräs. Dessutom hade jag det i mitt lilla växthus i vardagsrummet så inte herr klåfinger fick tag på det. ;) Men helt tydligt grodde det snabbare än vanligt.
    Ha det så roligt med att kolla på hur det växer! :) Glad Påsk!

    Oj, o pyssla som är så roligt! Jag pysslade massor ännu då Tripp var liten, sen har det dalat då hjälpredorna blivit fler. ;) Men ja, jag gillar också att de pysslar någon annenstans än hemma, mindre att städa också. Fast åtminstone Trapp vägrar att pyssla också i klubben så så mycket har han inte kommit hem med. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)