fredag 20 april 2012

Fredag

Det har regnat och regnat. Grått och tråkigt. Men om man jämför med er uppåt i Finland ska jag väl inte klaga, hellre regn är snö!

morgonmysiga ungar

Tvingade iväg oss till butiken mot kvällen. Tripp ska på kalas imorgon så han behövde en present. Två par skor inhandlades också till de äldre. Äntligen. Fast nu blev det inte goretex som de är vana vid så får se hur länge de får vänta innan de kan tas ibruk. De har gått i de fodrade gummistövlarna nu i någon månad. Kollade just att de säkert båda får kastas bort då de tas ur bruk, så som de har förstörts. Hjälper inte så mycket att ha tre pojkar då inte kläderna/skorna håller från den ena till den andra. Blah.

På kvällen fick barnen vaka längre än vanligt för jag ville se på Voice Of Finlands final . Det var första sändningen jag såg live i tv:n, de andra har jag sett senare på ruutu.fi. Tripp sögs genast med han också,Trull sjöng mest själv men Trapp ja han gav upp där kring nio då det plötsligt såg ut såhär då jag tittade ner från soffan..

Hans inre klocka sade gonatt. (Nej han sov inte än men var mer än färdig att bäras isäng)

Vet ni förresten vad som är konstigt. Han fyller snart fem och är ungefär lika lätt att bära som hans lillebror som är 1 1/2. Det är ingen tjockis det. Älskade grynet mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)