fredag 6 april 2012

En arg sjukling

En till underbar natt bakom oss. Halv två matade sambon i ungen fruktpuré för att se om han sku tystna av det. Då hade han skrikit i en timme i sträck. Inget fick honom tyst. Grannarna måste älska oss..

Det var egentligen meningen att systra min sku komma på besök idag men det sköts igen fram då den lilla är sjuk. Tråkigt.
De äldre och sambon åkte iväg till svärrisarna för att fira påsk men vi blev hemma med sjuklingen. Kanske vi ännu hinner åka vi också om han blir lite friskare. Nu lade jag honom för att sova då de åkte iväg. Han var dödstrött och somnade på två röda. Meeen. Förtiofem minuter senare vaknade han ARG som det argaste du vet. Jösses. Att en sådär liten kan vara sådär förbannad. Bådar inte gott. I över en timme höll han på. Skrek, sparkade i väggarna, slog omkring sig, tjöt lite högre. Gav sig på mig. Drog i håret, skrapade och klöste, försökte tom. för första gången bita mig. Dessutom hackade han sitt huvud bakåt så hårt han kunde, rakt i min kind. AJJJ!! Var redan rädd att kindbenet sprack men som tur blev det bara en liten blå fläck som ömmar ordentligt. Men stackars liten, tänk att vara sådär förtvivlat arg bara för att man vaknat. Livet är inte lätt.
En liten sjukling som nyss somnat. 
Nu borde jag väl ta itu med städandet. Som alltid då här är lite mindre folk och råddar. Ikväll ska jag försöka hinna se senaste avsnitt av the voice of finland. Sambon gillar inte programmet så har inte kunnat se på det denna vecka då han hade morgontur och alltså var hemma på kvällarna. Men ikväll ska jag njuta. Om det ännu finns på ruutu.fi alltså, har inte kollat hur länge de går att se.

3 kommentarer:

  1. Hoppas han sover gott inatt. Inte lätt då de är sjuka. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas han mår bättre nu! Kram

    SvaraRadera
  3. Tja, lite bättre sov han nog men nog hann han ha skrikfest också mot morgonsidan.. :/ Febern är åtminstone borta nu och han är helt ok då han är igång, det är då han ligger som slemmet samlas i rören. :(

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)