lördag 24 mars 2012

Jag

Satt halva dan igår och gick igenom gamla bilder på datorn. Här är några bilder på mig själv jag gillade.
En ung älva, sådär tio år sedan, då vi nyss träffats med sambon.
En av de bästa bilderna av mig tycker jag. Hade själv gjort håret.

Här ser ni mig i action med svärfars maskiner. Bygger staket till palstan (kolonitotten)  jag nyss hade fått.
Sådär förtio meter byggde jag. Jätte snyggt! Men så kom hotet, river du inte ner staketet får du inte ha kvar palstan. Så jag rev. Nuförtiden är det lovligt att ha staket. Det harmar lite..

O här gör jag nåt jag gillar. En skön sommarkväll i Esbo.

14 kommentarer:

  1. Guud så fin du är på första bilden!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Gillar den som sagt själv också. Jag gick alltid omkring med ens någon grön prick ovanför ögonbrynet eller mellan ögonen o håret gillade jag väldigt mycket. :)

    SvaraRadera
  3. Instämmer: härlig bild på dig! Och gud, så imponerad jag är över staketet!!! Du är superkvinnan! Verkligen synd att du måste riva det! Oj, så många utropstecken det blev, inget min lärare i modda hde sett på med blida ögon ;)

    SvaraRadera
  4. Hih. Jag gillar att bygga. Det har bara inte blivit av på senaste åren av "någon underlig anledning". ;) Har en bra lärare (svärfar) som har en stooor samling av maskiner i sitt hobbyrum/förråd. O ja oj så jag surade då hotet kom. Men jag kringgick lite reglerna och höjde ett par såbänkar så att staketet sen liksom kom kring dem, som stöd (ja eller då egentligen mest som prydnad).. Gillade färgen jag målade dem med, de blir så vackra på sena sommarkvällar då den sjunkande solen lyser på dem. :) Oooo, tänk, snart är det sommar!!

    SvaraRadera
  5. Verkligen fin bild på dig o händiga kvinna:)

    SvaraRadera
  6. Fantastisk bild! Den ser ut som en sån där "författarbild" som finns innanför pärmen till böcker. Fast man har nog inte skrivit nån torr dammig bok om man ser ut sådär. :)

    SvaraRadera
  7. Vad ni är snälla allihopa! :)

    Linda- Hih, jo nä min bok sku nog kanske shocka lite. ;) Tidigare funderade jag faktiskt lite på att någongång skriva om mitt liv, har hunnit med en del,överlevt en massa. Men tja, tror nog kanske inte mitt språk räcker till det. O vill någon läsa om ens inre överlevnad?! Kanske om det en vacker dag verkligen blir ett solskensslut, än är jag inte där. Fast sku nog kanske ändå inte skriva under eget namn då, eller använda min bild.

    Ni ska alla ha ett fint veckoslut! Härligt med så många kommentarer för en gångs skull!

    SvaraRadera
  8. Du ser verkligen ut som en älva på den första och den sista bilden....Trollska och drömmande bilder !
    Skriver du en bok så lovar jag att köpa ett exemplar ; )
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är sambon som är bra fotograf. :) Men ja, försöker nog lite sväva i utkanten av den värld och hetsiga vardag som så många sugs in i västvärlden. Stressen och alla måsten passar helt enkelt inte mitt huvud. Det behövs vackra saker för att man ska må bra. :) Som ljusbollar och att kolla på fjärilar i lugn o ro.
    Njae, som sagt är det nog inte på g nu åtminstone. ;)
    Kram på dig med!

    SvaraRadera
  10. Du är vacker! Och händig! Jag skulle inte få ihop nåt staket...

    SvaraRadera
  11. Man rodnar ju snart här borta. :) O nu sku du också få ihop ett med svärfars handledning tror jag. ;)

    SvaraRadera
  12. Jag håller med de övriga, du är grymt vacker ju!

    SvaraRadera
  13. Nämen tack,än en gång. :) Fast så minns vi att bilden är tio år gammal. ;) Inte fullt så strålande längre..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)