tisdag 14 februari 2012

Inte som planerat

Hade tänkt mig en skön skidtur igår med pojkarna, då Tripp kom tidigt hem eftersom det är sambons kvällstursvecka.
 Men maaamma, titta nu hur snällt vi leker tillsammans! Inte kan du tvinga ut oss nu! 
Helt sannt, de lekte med legon kring matbordet i fyra timmar, utan gräl! Ändå orkade jag sura för att mina planer gick i kras. Bad nog om förlåtelse, men orkar inte riktigt med mig själv just nu. Allra minsta motgång känns helt oöverkomlig. Trist. För mig. För barnen. För att inte tala om sambon.



Under tiden hade en viss liten typ lite tråkigt, då han inte snodde legobitar..  En stund nöjde han sig med att vara en liten, urgullig klon. 

Sen blev han trött, väldigt trött, och slokade på golvet en god stund tills han vinglade vidare fram till läggdags.

2 kommentarer:

  1. Skyll på att du måste vara inne, blir ju lite frustration då. Vi måste ju skotta/ploga gården så då kommer vi ut. Än har vi inte barn heller som vill leka ensamma inne, eller skulle fastna så i en lek.

    Men vi har tagit in cyklarna så de cyklar inne...suck.

    SvaraRadera
  2. Ojdå. Kan tänka mig att de tycker det är roligt. ;)

    Ja, att inte röra på sig är inte bra för någon, tror jag du har rätt i. O senare berömde jag dem för deras fina lek. För det är nog en ovanlighet att de leker sådär snällt tillsammans, sådär länge. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)