onsdag 22 februari 2012

Förbjudet

O oj så han är medveten om det. Likväl struntar han i det. Också. Brorsans skattkista (typlåda).


Tidigare har jag varit tvungen att ta ner helkroppsspegeln i sovrummet då han alltid bankade på den. Nå, idag fick jag ta ner följande spegel, den i vardagsrummet. Den hängde och flängde lite för hårt lite för många gånger tidigare på dagen. Har blivit lite hönsmammig då det gäller speglar efter att jag hörde hur en flicka hade fått en stor spegels skärvor över sig. De kan ju gå i så många, vassa bitar. Denna spegel var också rätt tung och hängde på bara en skruv (på en vägg som smulas sönder hur lätt som hellst) så tänkte att jag tar det säkra för det osäkra denna gång.

Vid läggdags hittade vi plötsligt samma unge man sittandes på Tripps dyna. Uppe i loftsängen. Han hade klättrat upp på stegen hela vägen och kommit över kanten. Ganska duktigt. Men himla farligt. Tripp fick ju hjärnskakning då han senast föll ner därifrån.

Förbjudet. Ha.ha. Det struntar han väl i.

2 kommentarer:

  1. Det låter sååååå bekant ; ))
    Vi har precis samma skede här i vårt hushåll ; )

    SvaraRadera
  2. Ja jag har lite förstått det. :D Antar att de apar efter storebröderna. Inte tycker jag de två andra var SÅHÄR hopplösa. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)