tisdag 21 februari 2012

Fastlagstisdag

Dagen till ära tänkte jag ta ut de stackars barnen som suttit inne en hel vecka. På morgonen var det happening i parken men då blåste det så förmorrat och snön yrde rakt från sidan, så jag tänkte att vi skippar det då Trapp ännu hade stegring igår och Trulls näsa som läcker alldeles förskräckligt. Bakade istället morotssämlor för första gången på länge. Nam. Efter Trulls tupplur hade vädret lugnat sig, nu kom det bara lite vatten från himlen (why oh why?! ). Så vi drog på oss varmt med kläder och gick till parken en stund. Alla verkade nöjda med lite frisk luft. Efteråt var Tripp bara lite trött för han var den härliga storebrorsan och drog båda bröderna hem i pulkorna.

kärt återseende med gungan



lejonet syns ännu lite

flodhästen har redan gömt sig under snön

Tripp gjorde konster

Starka,starka storebror och en SÅ nöjd Trull som fick sitta i "stora pojkars pulkan" i tåget
 (jag drar en tom babypulka)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är och den friska luften gjorde säkert gott. Hoppas ni tillfrisknar nu. Tycks vara mitt i värsta influensavågen nu...

    SvaraRadera
  2. Jag tror de alla gillade den friska luften jo.Fast Trapps halare hade släppt igenom vatten så hela baken var blöt, kanske inte så bra då man håller på och tillfrisknar. :/
    Ja man har hört om en och annan som varit/är flunssig. Sega bobbor också.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)