måndag 27 februari 2012

att inte vilja missa chansen

Idag var det minusgrader hela dagen. Så inga nya pölar hade bildats i spåren och för en gångs skull hade jag tillräkligt med valla under skidorna, nästan lite för mycket till och med. Ut i skogen hade jag ändå inte lust att skida, sådär nästan mitt i natten. Har nästan varit lite mörkrädd på sistone. Skidade en kort bit i skogen där den gränsar mot åkrarna och det är bra belysning, resten av tiden skidade jag på åkrarna och runt,runt på spåret som finns mitt på ängen. En timme och femton minuter, så hårt jag kunde. Så vill jag påpeka att jag verkligen inte är så snabb. Fast ifall jag låter bli att jämföra med vissa andra bloggerskor som skidar sjuka längder på sjuka tider så är jag väldigt nöjd med mig själv. Tänk att denna soffpotatis fått sig utslängd på skid-och springturer såhär flitigt hela vintern.Tänk att jag gillar det och njuter av det. Att jag är ledsen då jag tänker på att jag efter fredagen inte kommer att komma ut och motionera (ordentligt,utan barn!) på två hela veckor. Hemskt! Får se vad mitt huvud tycker om det..

3 kommentarer:

  1. Motion är jätteviktig för både kropp och själ, och det viktigaste är inte att ha lika bra tider och ta sig lika långa sträckor som alla andra. Vi har alla olika förutsättningar och jag tycker man kan "tävla" med sig själv och försöka bli och må bättre jämfört med den människa man var igår.
    Typ :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du nu får lite tid för dig själv eller så hitta på aktiviteter för er alla..... Fast simning kanske inte är så smart ensam med tre busungar;)

    SvaraRadera
  3. Ja RockMom, så är det nog. Typ. ;) Är alltså verkligen ingen tävlingsmänniska. Jag försöker aldrig förbättra nå tider (om jag ens minns att se på klockan) och njuter bara av att känna att jag rör på mig och använder min kropp. :) Men följer ju med några bloggar med hurtbullar som skidar och springer sträckor som får mig att bli där med öppen mun och häpen blick. Men alla gör vi vad vi kan och gillar. För mig räcker detta mer än väl!

    Jo nej simma tänker jag SÅ inte göra med dem! Dessutom funkar det ju inte som motion för föräldern tycker jag, förutom då hjärtklappning och svett vid dusch- och påklädningssituationen. ;) Tror steppern kommer att vara min kompis om kvällarna. Men det är INTE samma sak som frisk vind i ansiktet medan man "flyger" fram.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)