söndag 15 januari 2012

Hur var det nu med vila på söndag?

Nå vi struntade i vilande med Trull, på tumis, hela långa dagen.Tog det nog lugnt på morgonen, tröttheten blir inte bättre men mot förmiddagen satte vi igång och städade ut julen och tog och städade redigt annors också. Fyra timmar minst höll vi visst på den lilla och jag. Nu är det lite bättre. Inte bra. Men bättre.
Vet inte om han hjälpte eller störde mer. Fast visst hölls han duktigt ur vägen emellanåt men det märks att han har lite tråkigt då de större inte är hemma. Idag var det till exempel muminmammans (en plastfigurs) tur att simma i byttan..


Nu får de vänta på nästa jul igen de fina prydnaderna. Denna ängel har jag faktist själv pysslat.
Gissa om han fick barren utspridda över hela huset innan jag var klar?! 

3 kommentarer:

  1. Han påminner så om vår Emil då han sitter där så koncentrerad mitt bland barren :) Och det där med wessabyttan känner jag tyvärr också igen. Vad är det som gör den så intressant???

    SvaraRadera
  2. Au au! ...säger det i hela mig då jag ser barrmängden och dedär små små mjuka fötterna mitt i. ;)

    SvaraRadera
  3. Det var kanske det mest spännande som hänt detta år. En massa konstiga små gröna, stickiga saker överallt. Han hade absolut inga problem med dem under fötterna, eller i håret Linda.. ;) SÅ spännande var det. Hoppas bara det inte framkallar någon allergisk reaktion senare. Han brukar inte heller ha problem att gå på tambursmattan som är sådandär stickig, eller att sitta på spikmattan och peta på den.
    O vessabyttan. Hohhoh. Han sku kunna stå där dagarna långa och slänga papper och saker i det underbara vattnet..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)