torsdag 22 december 2011

Välkommen kära jullov!!

Idag var det sista dagen skola för i år. Julkyrka, som vår son visserligen inte deltar i, jullunch och betygsutdelning. Tänkte att jag hämtar hem honom relativt tidigt så vi orkar gå till biblioteket och Prisma för att köpa lite mat då besöket till kompisen inhiberades pga. lite för mycket ogjorda julförberedelser.Nå det var ju kanske den mest opassliga tid jag kom. (Sådär två) Tripp bet duktigt ihop medan två andra flickor som hämtades samtidigt brast ut i storgråt. De var mitt i sagan och efter det sku de ha fått en överraskning (i form av kurregömma i stora delar av skolbyggnaden).Nå, de lovade att de sku leka på nytt i nåt skede av skolårets början igen.
O tänk! Det var ljust då vi promenerade mot bussen! Snälla,snälla, kan inte ens denna yttepytte mängd vitt få stanna kvar (i denna form) fram till julen?!  Redan det här hjälper ju mot mörkret lite grann.

 Lånade en hel del böcker, flera om julen och så trängdes vi med alla tusentals andra i Prisma tills jag fick nog och sa att jag fast kommer tillbaka i morgon. En vagn och två yrande barn i släptåg blev helt enkelt lite för mycket.
Nu har jag också fått köket rätt rent. Kanske så rent att jag nu sku våga ta itu med det där pepparkakshuset som fortarande ligger där i tysen delar.. Lite glögg måste man väl dricka till. Försöka hitta någon borttappad julfeelis. Det är nämnligen ännu lite illa med den.

Så försökte jag fånga en av de små fiskarna på bild.
Trull stod och försökte peta på den genom glaset. Han älskar fiskarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)