onsdag 21 december 2011

Julgranen

Min kära far odlar faktist julgranar till familjen på landet. Så vi fick bara lägga in storleksönskemål och så kom den hem med homedelivery förra veckoslutet. Så skönt och bra. Fast någongång ska nog pojkarna också få komma med och välja en. Minns hur roligt, spännande (eller bara kallt?) det var som barn och få vandra med morfar i skogen på julgransjakt.
Den har stått med stjärna,ljus och girlander i någon dag, men idag pryddes den lite finare. Det ryms inte så mycket i den, ville ha en väldigt liten, men de fina glittriga fåglarna och lite annat hängdes upp, mest för att glädja de mindre i familjen. Själv tyckte jag den var riktigt vacker redan innan.
granprydaren beundrar sitt verk

o så damp de sista julklapparna ner genom postluckan. 
Nu tror jag jag tar ett glas rött, sätter lite julmusik i de bärbara hörlurarna och packar några klappar. Fast glömde ju såklart köpa paketpapper till barnens paket. Tror de känner igen ifall jag paketerar med det matta, omönstrade pappret jag brukar packa med. Eller så struntar de blankt i papprens färg. Kanske jag kan lita på det?!

4 kommentarer:

  1. Vi var idag och hämta gran...med barnen..i kyla och skymning. Tog en gran och så ville inte barnen mera, så gubben och mommo fortsatt och jag och barnen väntade i bilen. Det var den mysiga stunden att söka hem en julgran ;)

    SvaraRadera
  2. Hih. Ja jag kan tänka mig att vårt sätt var smidigare (åtminstone för egen del då, mamma lär ha frusit ordentligt medan de stod där i regnet och valde och sågade)

    SvaraRadera
  3. Hihi, vi fick också homedelivery. Mommo kom släpande med en gran i tisdags. Då hade jag redan tänkt skippa granen. Men tur att det gick så här, för med granen kom julkänslan!
    God Jul förresten!

    SvaraRadera
  4. God jul till er också!! :) Nog är det ju väldigt skönt med såhär utmärkt service måste man säga! ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)