onsdag 21 december 2011

Första juligheten

De  hade julstund (de poängterade faktist att det var en julstund inte julfest!) i klubben igår. Alla små måsklubbtyperna med föräldrar och syskon, finare kläder och tomteluvor. Måste lämna Tripp ensam hemma då han var hemma från skolan,förkyld, så det gnagade lite i bakhuvudet. Annors var de SÅ söta! "Huvudledaren" är så underbar, Suna. Namnet tom. påminner om den soliga person hon är. Ljuvlig med ungarna, så lugn och go. Har faktist kännt henne i åtta år nu, enda sedan vi började gå i parken då  Tripp var liten. De andra i personalen har kommit och gått men hon har stannat, som tur.

Den enda sången de faktist stod där uppe och sjöng och dansade, resten var allsång från egna sittdynan.
Suna är hon med glasögonen,en riktig tomtemor,mamma till fyra.

Trapp tyckte han passade bättre med bästisens familj än bredvid Trull & mig.

Spanade tomtarna in andra tomtar kanske?!

vi bjöds på julgröt vi långa, findukade bord. Trapp (surprise) gillade inte gröten.
Sen blev det pepparkakor de bakat.

Trull fick använda blusen jag köpte på loppis på våren. Han stortrivdes på fest!! 

Dessa var definitivt av de lugnare barnen på festen. Bästisarna A&A.
 Så droppade jag av Trapp hem till Tripps sällskap innan jag rusade för att köpa lunch till närbutiken. Aldrig i livet att jag sku ha lämnat Tripp hemma då han var fyra. Nu har jag faktist lämnat dem hemma två gånger på senaste tiden och de har klarat sig riktigt bra den lilla stunden. Men är det oansvarigt? Visste bara att det sku ha tagit så mycket längre att traska till butiken med två korta ben i släptåg och vi hade redan varit på fest i flera timmar medan Tripp var helt ensam. Tänkte lite sällskap var på sin plats.
Moikkade på änderna på vägen. Förundrades över de gröna gräsmattorna. Ganska sjukt i december.

och måste ta en bild på en intressant dekoration på vägen.
Såg också ett blått ljusnät på en balkong som blinkade i hård fart. Tur att man inte ser sånt från sitt fönster! 

På kvällen var jag ännu till Itis för att köpa de sista klapparna! De sista! Tänk! Aldrig förr har jag varit klar så tidigt. Fast så köpte jag inte så mycket i år. Eller nog blev det ju en hel del med åtminstone nåt litet till alla i närmaste släkten och min kompis och hennes två fina flickor. 17 blir det, åtminstone. Men i år köpte jag som sagt nästan allt från julmarknaderna, handgjort och fint. Fyra klappar är inpaketerade och resten väntar, lite hånskrattande, där från sina gömmor.

O så till natten storstädade jag akvariet och lade i några nya plantor, fiskarnas tidiga julklapp. Så fick de också ny mat. De verkade glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)