lördag 31 december 2011

För ett år sedan

Eftersom det är svart ute och jag är ensam hemma med minstingen ikväll så tog jag och drömde mig bort till förra nyåret istället. Mycket bättre. Men vi får hoppas att året 2012 istället blir pikulite lättare och åtminstone lika bra som det gågna. Mitt inre sku behöva lite solsken, lite andrum och nåt att se fram emot. Sånt ska jag kanske försöka jobba på nästa år. O så önskar jag mig att barnen hålls friska och fina. Lite bättre (lättare) humör kanske, lite mindre trots?!
Det var förresten en av orsakerna till att det blev såhär ikväll. Hade redan köpt festmat för flera dagar sedan då  sambon igår meddelade att de åker iväg till svärrisarna med de större så jag får lite hermoloma från trotsmonstret som drivit hela familjen till vansinne den senaste tiden blev jag först lite ledsen. Vad är ett nyår utan de käraste? Men o andra sidan, de har ju en stor del av sina kära runt sig och jag har min älskade (lugnaste) lilla gubbe att gosa med och kylskåpet full med mat. Så det blir en lugn kväll.

Önskar er alla ett riktigt,riktigt Gott nytt år 2012!!
Jag hade glömt att vi hade såhär god nyårsmiddag! Barnens favoritmat!


Förra årets nyårsvyer var "lite" vackrare!

Tripp var vettskrämd 
Trapp var på partymood och riktigt nöjd och glad
Ordnade också lite egna (snö)fyrverkerier
Sambon slängde lyckliga barn i snödrivorna, de var raketer

Han blev lite modigare och stannade ute med pappan när jag gick in med de yngre då himlen lugnade sig

och vi njöt av lite ljus innan han gick och lade sig, trött och lycklig

Då de kom hem tänkte vi det kunde vara roligt med (urgamla) tomtebloss.
Men jösses så stackarn var rädd också för dem först..




                     o så ännu en bonusbild från julen 2010. Mina två fina småttingar som har mysstund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)