måndag 12 december 2011

En lång dag

Dessutom en lång måndag till råga på allt.
Minsta typen höll oss vakna inatt. Ja eller ska vi säga mest mig. Sambon flyttade över till Tripps säng i nåt skede, jag sov med en gnällspik fast i bröstet någon timme, har aldrig (eller inte åtminstone på väldigt,väldigt länge) hänt förut. Stackarn, nåt är det nu som gör det omöjligt för honom att komma till ro. Inte roligt för någon.

Förde Tripp till skolan till nio. Klockan tio hade jag terapi, två och en halv kilometer från skolan. Nice. Försökte gå extra långsamt. Stod lite ifrån hälsostationen tio över nio. Tog en tur via en liten parkliknande plats där det brukar simma ankor i en damm. Dammen hade frusit. Men nätt var det endå, fast solen först kämpade uppåt på himlen, utan att lyckas. Hittade lite frusna rosor att fotografera. Ibland lönar det sig att röra sig lite tidigare på dagen. Då jag kom ut från terapin hade all frost regnat bort.



Ett härligt hus vid dammen/pölen


Åkte tåg in till stan. Träffade en underhållande typ från Jamaica innan jag steg av. Klädd i gula och blåa typ sportkläder men i nåt lyxigt material som glänste, outfitten hade tydligen kostat tusenlappen. Skorna matchade såklart. En rastafari som gillar att röka "you know what",livnärde sig på musik, mycket pratsam. Han inledde samtalet med att jag såg ut som en spanjor, en drömmande sådan. (Stod och försökte hållas vaken)  Inte så långt ifrån sanningen. Fast tillade ännu att jag lite såg ut som en julgubbe i min rock. Ja,ja, den är röd och stor. Rätt uppiggande faktist med lite annorlunda pratsällskap. Fast lite konstig var han. Kunde tydligen inte leva utan att bada minst en timme varje morgon. Men var och en på sitt sätt. Åtminstone var han inte deprimerad som så många andra man såg på tågperrongen i stan. Han följde mig tom. halva vägen till Vanha, så pratsam var han. Men tyckte nog det var skönt då jag fick gå in i "julvärlden" sen helt själv, i tystnad.
 Gick alltså på julbasaren som ordnas på Vanha varje år. Helt ljuvligt!   Varje gång jag går in där blir jag lika salig. En pysslares dröm. O så många härliga idéer folk fått. Så massor med underbara saker man bara sku vilja ha, eller hellst av allt, orka göra själv. För prisen, huh-huh. Köpte nog en del julklappar, har bestämt mig för att hellre då köpa nåt litet men handgjort med kärlek, men oj vad där fanns massor som man direkt kunde glömma, fast de hade varit de perfekta presenterna, pga. de hiskligt höga prisen. En vacker dag, en vacker dag ska jag också sälja nåt jag gjort, om inte där så åtminstone någonstans. För det sku vara drömmen. Att kunna göra sådant man älskar att göra (men aldrig har tid,ork och inspiration för att utföra i detta livsskede) och få lite pengar för det.
Ugglorna, kunde bara inte motstå dem,för söta. Oj om man ännu hade haft råd att köpa en tavla till sig själv. 

Två våningar av paradis, för lite tid.
Hamnade skynda genom övrevåningen och lämnade ett rum osett för att sambon sku på jobb.
 Hem en sväng för att släppa iväg sambon, äta och klä på de två små full vinterregnsmundering. Iväg till skolan för att hämta hem storebror, som lät sig väntas på då vi stod där på den mörka skolgården i regnet.

Trapp hade så "ooont i maagen" att han måste stå på brädan idag. Tills Tripp kom ut.
ja och så monterades den nya lampan fram på vagnen. Den futtiga,lilla som syns nertill togs sedan bort.
Att sånt. Spännande eller vad?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)