onsdag 7 december 2011

Dagen efter

Ja det var igår alltså. Dagen efter galan. Sambon gick på jobb först till 12 så jag fick faktist sova några timmar innan jag blev ensam med patrasket. Trött som en trasa, men åtminstone hade jag inte krabbis. Jei!
Firade nog inte den stora dagen på nåt sätt. Hade tänkt mig pepparkaksbak men orkade inte köra igång projektet med den lilla deg vi hade i frysen. Det får bli en annan dag. Istället hade jag konstnärliga söner som ritade, målade och pysslade magneter med samma papper mammaspring använt till smycken. Tack för idén!
De kom tom.överens. Tills Trapp i misstag strittade en hel del färg på Tripp och det blev bad för båda. 

En del av magneterna 

Idag har varit en sådan bråkdag att den inte behöver skrivas om.. Nu tänker jag fara ut och springa. Hoppas jag inte halkar och dör. Önskar mig väldigt mycket ett par springskor som inte halkar. Finns det sådana med nåslags spikar/piggar under som är bra? Eller är det jobbigt att springa med dem ifall största delen av vägen är  asvalt utan is? Så är det ju för tillfället.. Men då jag märker att det inte är bra att spänna sig då man springer, får lätt ont lite varstans då. Är nämnligen väldigt rädd att falla för tillfället. Svanskotan som brast förra året känner man tom. ännu av ibland och mina handleder är sköra. En gammal tant, det kunde man tro att jag är. Men jag måste ju springa!


3 kommentarer:

  1. Icebug löpskor lär åtminstone enligt min en väninna vara helt suveräna vintertid.
    Har inte testat själv dock, men funderar på att pröva

    SvaraRadera
  2. Har icebug och de är kanon!

    Snygga magneter :)

    SvaraRadera
  3. Undrar om det finns Icebuggar i någon butik, så man kan prova dem? Efterlyser också de billigaste du stött på. Eller har någon fler alternativ? Borde egentligen satsa på en längre vinterrock nämnligen, inte på springskor. Men jag måste ju få springa och såhär (utan nabbar) kan jag inte fortsätta, det är ju livsfarligt. :/

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)