fredag 18 november 2011

Det tre små grisarna

Eller guldfiskar kallas de väl på riktigt. Men de smutsar som små grisar och är alltid hungriga. Rätt tama, de tänker hoppa ut då man ställer sig ovanför. Tror man kanske kunde lära dem partytricks med hjälp av mat om man hade tid och tålamod. En och en halv timme skrubbade jag deras hem ikväll. Ibland är jag inte så glad på systra min som utan att fråga kom med två av dem till Tripps sexårsdag. Tilläggas bör att vi då inte hade ett akvarium, det måste vi ju skaffa sen då vi plötsligt hade två husdjur, Kokis och Jaffa. Det tar en hel del tid att sköta om, och sådär överdrivet tacksamma visar de ju inte att de är. Fast visst är de väldigt vackra att se på.


Läikky, den nedanför, har fått mig att känna dåligt samvete de senaste dagarna då den sett så slö ut. Men nu är det rent!
Kokis, nog är den vacker, och jag tror den vet det! Väldigt morsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)