onsdag 16 november 2011

Åtminstone har man sett solen

Idag tog jag ut de två yngre till matbutiken, närbutiken, med tvillingvagnen. Trapp har inte varit ute sedan förra fredagen. Men Gu´ så de började hosta då vi kom ut. Skämdes ju nästan i butiken då båda satt där, bleka, med snuvan forsande och hostan skrällande non-stop. Inte är de närapå friska ännu fast febern sjunkit. Nån seg bobba detdär, som verkligen suger musten ur den drabbade. Tycker Tripp också är väldigt hängig ännu efter förra veckans flunssa, eller så är det de långa dagarna i skolan denna vecka. Har ju inte kunnat åka och hämta honom tidigare då de två små varit så sjuka utan han har måsta vänta på pappan fram till klockan fyra. Stackars liten.

Men nu har det äntligen blivit kallare och solen har väl därför setts i flera timmar på dagarna, fast då bara genom de smutsiga fönstren. Men solen är alltid solen! Vi har njutit av solkatter i vardagsrummet istället för solsken i parken.
här fångar jag de små solstrålarna som hinner fram till denna sida av huset innan den går ner

Stackarn kan inte andas genom näsan så tungan hänger ut hela tiden
jag är barnsligt förtjust i solkatterna som sprids från kristallerna
Snuvisen har blivit en riktig klätterapa. Va, stör det dig att jag sitter här då?! 
ännu har frosten inte tagit de tåligare växtrena på balkongen

dessa röda gladiolusar ska jag nog köpa till palstan nästa år, så granna och fina!

och chilin jag grävde upp från palstan hoppas vi klarar vintern, nu ser det ännu ljust ut.

3 kommentarer:

  1. Tack, barnen börjar ju bli bättre, men nu har både sambon och jag ont i lungorna. Hoppas det hålls så och inte blir värre.
    Bet antibiotikan på er? O var ni till häxdoktorn? ;)

    SvaraRadera
  2. Dom är ännu på kur. Skall låta kuren gå över först innan jag far till henne. Lite magneter och homeopati borde ju hjälpa till.

    Här är gubben nu också hostig och Axel har nu snuva och hosta, men där tror jag även på tänder....igen:)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)