måndag 3 oktober 2011

Tamburen

Hade just innan plockat alla skorna upp på rätt plats, men lilla skomonstret tyckte han behövde smaka lite på skorna så han drog ner dem. Nå,såhär brukar det se ut i vår tambur Eva.
Vi har massor med skor. Just nu är det höst/stövlar/sport skor framme, vänta bara sedan då det blir lite kallare vissa dagr och varmare andra, då måste det också stå lite vinterfodrade skor framme tills vi övergår bara till dem för några månader innan det igen är dags att byta säsong. Ja på vintern ska ju alla monon och skridskor också rymmas med.
I skohyllan stoppar jag in de flesta av våra skor, på den lilla hyllkanten som blir mellan skohyllan och golvet står ett par per person som används mest. I en av de randiga lådorna på hatthyllan har jag stoppat in alla sambons klättringsskor (att man kan behöva så många par) och i det stora skåpet intill har jag gömt lite fler skor, små festskor tex.Eller skor som just väntar på säsongbyte, för att lite i förtid se vilka storlekar vi har inför vintern nu då, behöver någon nya i större storlek osv.
I källaren har vi säkert tre stora ikeakassar fyllda med olika storlekars skor,till alla olika säsonger, ifall nåt sku passa de yngre syskonen i nåt skede.

 Bakom den andra dörren har alla varsin utdragbar korghylla med mössor och vantar. Det gillar jag!
Eftersom ungarna nästan alltid kommer in nästan enda till vardagsrummet innan de får av sig dedär skorna från fötterna och skorna brukade bli liggande just där så kom jag på denna lösning. Av en gammal vagn tog jag någongång loss underkorgen innan den for till roskishuset, tänkte den kunde komma i användning någongång.Nå nu ligger det små skor i den i gömman under den lilla tamburhyllan. Lätt att dra ut då man vill dammsuga och det bästa är att fast skorna är lätttillgängliga så ser det städigt ut.

Snyggt? Nå kanske inte. Men rätt bra fungerar det tycker jag för tillfället. Det är väl det som är huvudsaken.

2 kommentarer:

  1. Ser mer fungerande ut än hos oss iaf. Då har vi egentligen ett skåp där man kan kasta in sina skor i också. Men på tal om klättringsskor så frågar jag mig också varför man behöver 5 par skidskor och lika många löpskor. Fast man kommer så mitt in i lägenheten till oss, så man står typ både i köket och vardagsrummet samtidigt när man stiger innanför dörren. Och då vet du var man har sanden också. Hoppas det ryms en sån där bokhylla i vår nya hall - men den är också jätteliten :( Hoppas iaf mycket på skåpen som finns där, men vågade inte kika in i dom när vi var på visning.

    SvaraRadera
  2. Vi köpte detdär skåpkombot förra året på sommaren, innan minstingen föddes, annors hade jag vägrat bo kvar. Bakom det är nämligen vardagsrummet. Tycker det skiljer bra åt nu,en tydlig tambur (om än lite trång) och ett vardagsrum, inte bara en salig blandning.
    Ja, var och en samlar väl på sitt. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)