måndag 24 oktober 2011

Svamp

Min trogne svampdeliveryguy* kom hit med en stor korg fylld med trattisar idag. Det gjorde han också förra veckans måndag, och veckan innan det osv.. Har själv kommit ut och plocka svamp bara en gång denna höst (sugigt) men har endå både frysen och glasburkarna i torrskåpet fyllda nu. Ganska bra service kan man ju bara säga!

*alltså pappa


Idag fick jag äntligen bortsatt de svampar som torkat sedan förra veckan och lade nya att torka på alla tomma ytor jag hittade. En svamppaj tillrädde jag också för första gången i mitt liv. Helt ok. Tripp tyckte om den vilket jag blev glatt överraskad över. Trapp tog en titt på sin pajbit och meddelade att han inte tycker om den, det luktar illa! Efter lite övertalande smakade han en bit, ögonen vattnades, ansiktet blev rött och biten flög ut igen. Jag blir galen på dendär ungen! Han är helt hopplös då det gället mat, helt sjukt hopplös! Ibland, som idag, har jag bara lust att slänga handskarna i hörnet och säga att det är slut nu. Bara köpa färdigmat, smaklös mössö, som verkar vara det enda (förutom sushi) som duger åt denna unge man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)