tisdag 4 oktober 2011

Social

Det var klubbdag idag. De fina småttingarna gick hela långa vägen till biblioteket, var där inne en sväng,och kom hem med buss. Det är så härligt med dessa små utflykter. Är nog SÅ glad att sådanthär ordnas för "hemmabarn", nuförtiden är det ju dessutom gratis, åtminstone här i storstan. Två och en halv timme två gånger i veckan är perfekt! Den tiden använde vi igen effektivt med Trull. Kom hem, lade oss och sov till fem före tolv. Eller jag vaknade nog tidigare för att dricka en kopp kaffe och sådär men den lilla som aldrig sover mer än 40 minuter i gången brukar sova gott då brorsan inte är hemma. Hamnade väcka honom idag igen.

idag fick de gå utan västarna
Så gjorde jag igen nåt väldigt otypiskt mig. Bjöd in Trapps bästa  kompis från klubben, hans syster och mamma på mera överblivna godsaker. Vi gick en sväng via matbutiken och kom till oss för en liten lunch och kakfest. Trapp var eld och lågor över att han en egen vän på besök. De var så söta, fast det uppstod nog lite konflikter då båda såklart ville leka med samma saker.  Jag fick öva mig på min engelska för mamman, Erin, talar det. Rätt roligt att märka att det nog ännu sitter någonstans i en, bara några ord hamnade jag leta efter.
Aatu och Ella
Självklart togs kapulona fram och lite spel förevisades. Aatu lär önska sig en wii till julklapp nu.
 Då sambon kom hem gick jag för att göra nåt smått på palstan. Där är hälften av gångarna helt fyllda med vatten så ni kan tänka er hur lerigt det blev då man trampade där då jorden på området består av nå- lera.
Inte hann jag med mycket innan solen gick nerbakom den redan disiga ängen, men åtminstone är det en början med två små lådor jag vänt gjorden i. Citrongräs, några tagetesbuskar och chilina flyttade jag över i krukor och bar hem innan frosten kommer.
ifall jag någongång får en gård ska jag ha en massa mossiga stubbar där! 
Du ser det säkert inte, men städade lådan jag byggt. Ett rätt äckligt projek jag brukar få till stånd först på våren.
och så flög det tusentals gäss över mig. Fler och fler gäng kom det bara hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)