torsdag 20 oktober 2011

Kvällen då?

Nå då sambon kom hem med Tripp så klädde jag mig varmt och gick iväg till palstan. Hann ju knappt fram innan mörkret lade sig men fick en perenn delad, alla dahliorna upprivna för att torkas, liljan och tulpaner nergrävda och sista zuccinin och pumpan plockade ner i kassen. Det har varit lite väl kallt nu någon natt, många växter och blommor hade gett upp för detta år. Vintern börjar närma sig. Än skulle jag borda göra en hel del, men när ska jag hinna?

Då vi flyttade hit såg man detta från vår balkong. Innan alla dumma hus byggdes där mellan oss och detta. Tyvärr.  

väl framme gömmer sig redan solen bakom husen

Hur kan moln vara så himla vackra?!

Jag fick låna älvans lampa så jag såg att plantera de sista tulpanlökarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)