söndag 30 oktober 2011

Kalas

Det blev lite stressigt igen innan gästerna kom. Varför blir det alltid så? Idag tyckte jag dessutom att jag var så i tid men endå blev det tight. Men blodtrycket hölls endå helt rimligt denna gång. Man lär sig tydligen.
De flesta inbjudna kom, kalasbarnet var lyckligt och gästerna verkade nöjda. Det är det viktiga. Det som gör att man ids. Nästa söndag är det kompisarnas tur. Men då ska det nog vara enkelt!

Linslusen Trapp och kalasbodet

Linslusen fick också paket! Två små arga fåglar. O vilken lycka! Mamma fota dem!

Välkomna! Om ni vågar.
snodde idén av mumuinmamman

laxfyllda mjukbrödsrullar. Enkla men goda. snyggaste pinnarna!

Hittade ljuvligt, lite tjockare (som små ben), silverströssel som fick pryda ostkakan och muffinsarna

Smakade inte ännu på tårtan men var åtmintone nöjd med utseendet!
Fast så tänkte jag glömma bort hela tårtan då jag delade ut av pojkarnas skol- och klubbilder. Mindes den då jag gick för att tända ljus på balkongen. Som tur!
och alla sjöng i kör

Trull var inte sig själv och skrynklade sig i famnarna
Fast det var rätt skönt att slappa i Jockis famn
Men han väntade nog på att alla sku gå tror jag. Ingen festprins idag inte. 
Trapp gillade hamstern som upprepar det man säger med "hamsterröst"
Nu ska vi se om man så småningom sku få dem i säng. Det har varit en lång dag.

8 kommentarer:

  1. Oj så fint du lagat det! Tio plus! Du är verkligen duktig som orkar ordna kalas så ofta!

    SvaraRadera
  2. Tack! Tio plus av dig är ganska mycket. Du ordnar ju så fint själv!
    Ja inte kan man ju precis låta bli att fira sina skatter heller. :/ Men efter nästa söndag tänker jag inte ordna nåt (större åtminstone) på länge! Man borde ha tackat sin mamma mer som yngre fattar jag nu. Fast Tripp var ljuvlig och tackade redan igår för att jag städat så fint inför kalaset och idag tackade han för "den bästa födelsedagen"! Det gör allt värt det! :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint ordnat och vilket kaffebord sedan!!!!

    Jag kommer nog inte alls fixa så mycket om några veckor då vår kille fyller 3år. Ids inte ännu när man inte måste;) Det ända han önskat sig är en gul kaka så det får jag väl försöka åstadkomma. Bakning och jag är inte så lyckat. Det är som när jag tar fram symaskinen, inte barnvänligt. Gubben brukar dessa gånger ta barnen ut, för att deras språk inte skall bli så ovårdat:)

    SvaraRadera
  4. Sorry Veronica men kunde inte hålla mig för skratt! :D Men övning ger ju färdighet! Jag tror att din gula kaka kommer att bli perfekt!
    O ja, jag har väl egentligen ställt till det för mig själv då folk nuförtiden väntar sig att jag bjuder på många olika sorter. Men jag har svårt att bryta mönstret för i grund o botten tycker jag om att fundera o planera o baka och pryda. Men inte med barnen hängandes i benen o tjutandes omkring en. Behöver kunna koncentera mig och hellst lyssna på bra musik samtidigt! :)

    SvaraRadera
  5. Vad mycket gott, och vilka fina tårtor!! Barnen måste ju blivit jätteglada över att få ha ett sånt fint kalas :)

    SvaraRadera
  6. Tack! De är ju det roligaste i matväg, kakorna, att få hitta på nåt lite extra. :) Ja de båda större var mycket nöjda, den minsta bara grät också efter festen så det är nåt med honom (som inte har med festen att göra). Fast i farfars famn somnade han endå vilken var gaska stort för farfarn eftersom sambon och jag inte fick honom att komma till ro...

    SvaraRadera
  7. Fantastiska kreationer! Och försenade grattisar åt Tripp på 8-års dagen.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)