lördag 15 oktober 2011

Jag glömde ju

Du sitter säkert som på nålar och undrar hur det såg ut på palstan då. Tack, lerigt som bara det, men det mesta var vid liv om inte till och med välmående. Zinniorna hade gett upp och en del andra med, men annors blommade det ännu för fullt. Må frosten ännu vänta och ge knopparna lite extra tid!


misstänker att dessa vattenväxter borde flytta till akvariet till vintern? Vet du?
Försöker förresten gömma den fula pressun jag gjort dammen av med mossa. 


Cosmosblomman är alldeles full med knoppar och jättehög!

den ena ljusröda busken dog dock blötdöden nu i höst tror jag

jätteeternellerna är så fina så
blodamaranten blev nog helt fin till slut, tyckte ju den var lite intetsägande i somras

klematisens bollar  och ladan jag älskar


Tänk, lavendeln har börjat blomma igen!
och så gick solen neråt

och min själ njöt, än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)