torsdag 20 oktober 2011

Husmor

En mockaruta är väl enkel att slänga ihop innan man ska på besök, tänkte jag, och blandade ihop en smet jag hällde på en plåt och lade in i ugnen. Så hängde jag byk,bytte blöja på minstingen och gick för att amma och lägga honom. Då äggklockan ringde 25 minuter senare hoppade jag ur sängen för att ta ut kakan ur ugnen. Då jag öppnade sovrummsdörren visste jag att det var kört. Det kom tjock rök ur ugnen då jag nådde fram till katastrofen. Note to self- lämna inte köket då du bakar! Ja och skriv nu kära du in hur länge en kaka ska vara i ugnen! Äggen var slut så kunde inte göra en ny heller. Hur jag löste problemet? Nå jag skrapade bort den brända ytan och hoppades på det bästa. Men det blev nog inte bra alls, kakan sprack och smulade i bitar. Glasyren tom. misslyckades, ena hälften (för den räckte inte över hela kakan) blev lite väl tjock och trög och den andra hälften blev för rinnande. Uj, nästa gång får det bli nåt annat istället! Mockaruta är ju dessutom nästan bara socker i olika former. Hade inte tänkt på det innan. Får se om jag täcks ta med av den imorgon eller om vår familj får äran att mumsa oss tjocka istället.

mmmm, kaka! 

2 kommentarer:

  1. Det gick inte helt som i Strömsö ;)

    SvaraRadera
  2. Jo nej! Men det blev nog helt gott till slut, lade lite extra fuktning bara förutom då den extra glasyren. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)