fredag 14 oktober 2011

ett steg framåt, två bakåt.

Lika arg är jag idag. Som PMS utan slutresultat, som tur egentligen. Har ju inte fått tillbaka blodflödet än, men har dendär pausen på kartan för tillfället, kan det vara det?
Ja eller egentligen vet jag ju orsaken. Jag är förbannat arg på att sambon, tredje freaking veckoslutet i rad, ska åka och klättra till Puumala. FYRA timmars körning (åt ena hållet) för dedär pruttiga stenblocken. Idiot! När är det min tur att ta ledigt? Jag hade tänkt gå till Uff på deras aledagar och se om det sku ha funnits nåt glamouröst kvar så jag sku ha kunnat gå på galan, men det verkar nu bara inte bli så. Eftersom solen skiner och han ännu är hemma så tänker jag nämnligen gå till palstan nu en stund innan solen går ner. Men är nog så besviken att tårarna bränner bakom ögonlocken då jag tänker på det. Fa-an som det ofta låter i huvudet, à la Solsidan.

5 kommentarer:

  1. Men fy vad jobbigt! Skulle jag vara du skulle jag ropa o gorma så taket lyfter o lite därtill! *kram*

    SvaraRadera
  2. Du har nog all rätt att vara bitter på honom, lite själviskt och barnsligt är hans beteende. Väx upp får du nog gorma.
    Gubben min har ju älgjakten nu alla helger (han har tom tagit ledigt från jobb) men det resulterar ju ändå ngt i frysen. Igår på kvällen när han kom hem så slapp jag ändå till en kompis och bada (utan barn) så han vill nog ge utrymme åt mig också då han är upptagen med sitt. Hoppas din sambo kan ge dig utrymme eller så måste du vara beredd att kräva mera och inte göra allt hemma.Kämpekram

    du får väl köpa en sandsäck och börja med boxning ;)

    SvaraRadera
  3. Men varför är det inte din tur då? På riktigt! Är hans fritid mer värdefull än din?

    SvaraRadera
  4. Tänkte nog radera hela inlägget då jag kom hem från palstan, lite elakt skrivet är det ju. Men jag måst medge att jag ofta hatar allt som har med klättring att göra då det upptar så mycket av både vardagen och fritiden. (Han jobbar ju alltså som klättringsinstruktör/vid kassan i en boulderinghall)
    Nu var den stora orsaken att han bara måååste slippa iväg det att det sku komma med någon "stor typ" från Amerika de sku filma medan han klättrar.
    Nå, snart kommer snön och sesongen tar slut för i år. Phew!

    SvaraRadera
  5. Blä. Hoppas du orkar dig igenom helgen ändå! Snart är det din tur då! kram

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)