lördag 24 september 2011

Surrurr

Hittade en färdigklippt pultygsbit imorse bland mina tyg och bestämde mig för att ta tjuren vid hornen och sy en ny blöja för första gången på länge. Inte det lättaste kan jag tala om för dig då man samtidigt agerar klätterställning och näsduk för en liten typ på under 80cm. Blev nog inte den finaste och dessutom är blöjan på gränsen till för liten men jag är endå nöjd, för jag sydde! Det var alltför länge sedan sist.

gillar fleecetyget
ljusgrönt pul
och små runda lår

4 kommentarer:

  1. Men så fint, jättehärligt med färggrann och mönstrad fleece därinne! Syr du på en helt vanlig maskin eller har du en overlock/saumuri/vaddenuheter?

    SvaraRadera
  2. Jep,gillar ju som de flesta vet färger. ;)
    Tyvärr syr jag på en helt vanlig maskin, drömmer om en saumuri en vacker dag.

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är Melli! Vi använde tygblöjor på nummer 3. Det var jätteroligt och en helt ny värld öppnades :) Men inte skulle jag kommit på idén att sy själv. Fast jag också äger en symaskin, men den används bara till att ta upp gardiner med, typ.
    Nu med lilla 4:an, hann jag inte ens tänka på tygisar och snart är han väl hoppeligen blöjfri, så för sent nu.

    Jag märkte att vi har 3 barn med gemensamma födelseår! Och så har jag däremellan en -04 :)

    SvaraRadera
  4. Jag använde sporadiskt redan med ettan,men då hade jag bara skal med harson, gillade inte riktigt den kombon. Men med tvåan blev jag tygblöjsfrälst, det är ju roligt med bra tygisar i fina färger. Då orkade jag sy en hel del men har ännu en massa blöjtyger i skåpet som väntar på mer inspiration,ja eller ens en gnutta lugn utan att någon stoppar sina fingrar in under nålen...

    Nämen, så roligt med nästan jämngamla då! :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)