tisdag 6 september 2011

Mat

Ja ni minns lyxen att inte behöva söka Tripp från skolan?! Nå idag råkade också Trull sova en stund till på eftermiddagen efter den dåliga förra natten. Tog tillfället i akt och steppade, mitt på ljusa dagen. What?! Jag som bara brukar sporta efter att barnen lagt sig fick steppa ifred i åtminstone 20 minuter! Så vaknade Trull och Tripp och sambon kom hem. Fortsatte dock ännu tappert säkert 15 minuter fast jag fick akta mig att inte Trull stoppade fingrarna på heta ställen när han skrattande for runt steppern och undrade vad jag höll på med då jag skrattade till programmet högt emellanåt (sista avsnittet av svensk sommar i finland). Så lagade jag god mat, ja enligt mig själv åtminstone, de flesta andra i familjen var inte imponerade av skogens guld, bönor och höna i pepparsås.

Bara hönbitarna och löken är inte egna. Ja eller kanttarellerna har ju pappa plockat,
 men han GAV dem till mig! ;)
(Lyckan är förresten att ha färska blommor på bordet alla dagar!)

Försökte en lång stund få båda gaddarna på bild men det gick inte så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)