måndag 12 september 2011

Månsken

Han kom hem vid läggdags igår, sambon, till en arbigga till tant. Då det bara slank ut dumma saker ur munnen på mig drog jag på min mina springkläder och for ut. En sådan spöklik, magisk kväll. Dimman låg tät över åkrarna men vägen lystes upp av den nästan fulla månen. Till sist sprang jag där,nästan så hårt jag kunde, med ett fånigt leende påklistat och Tiesto i öronen. Att springa, ja motionera överhuvudtaget, är nog nåt jag rekommenderar till alla som känner sig trötta,arga,frustrerade,deppade. Funkar också som hjälp mot lindrig mjölkbrist medan man ammar, det rinner alltid till medan jag springer. Men ja,nu rann all ilska av under springturen och hem kom en mycket trevligare typ.
Om bara mina fötter kunde sluta värka så fasligt mycket nu. Det har varit nåt med dem sedan förra vintern. :(  Ett par goretex springskor drömmer jag också om. Det kunde minska muskelspännandet ifall man inte behövde väja för alla vattenpölar på den gropiga sandvägen i mörkret. Men tja, igår hade jag nästan roligt då jag sicksackade i månskenet. På vintern brukar det inte vara lika kul...

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit den som motionerar för att jag trott att jag int orkar och har så dålig kondition. Nu har jag aktivt börja gå på Piloxing och Zumba. Bra musik och lite vifta på armarna och hoppa jämfota kan göra under. Plötsligt har jag massor av extra energi. Har också kunnat konstatera att jag int har någo rysligt dålig kondition. Och ja, man är ju så mycket gladare på köpet.

    ps. Söta muffinsar. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ibland zumbat här hemma med vår wii, det är ju riktigt roligt,fast svårt. Själv KAN jag inte gå till gymmet, avskyr att svettas så andra ser det (nåt litet problem i huvudet ;) ) därför gillar jag också att springa i mörkret, då behöver man varken väja för andra eller visa sitt röda ansikte.

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad du menar. Vi bor tillfälligt hos mina föräldrar i Kyrkslätt. Jag går på zumba i en ungdomsföreningslokal, med en super bra zumbalärare. Det är annan stämmning där. Att jag sku gå i stan på Zumba? ja det tror jag faktiskt int. Springa i mörkret låter bra. Jag såg en gång på bibban ett wii zumba spel. Kanske jag skall skaffa en wii, det blir säkert billigare i längden.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)