fredag 30 september 2011

Hipp hipp hurraa

Idag är det Lukas födelsedag! Ett år. Så fort har ett år nog aldrig gått förr. Jag som sku njuta av varje stund har nog inte hunnit med. Men nu är han ett år, ett helt år, min minsta skatt.

Inatt var jag ju ensam hemma med barnen. Trapp tassade in och upp i vår säng mitt i natten. Vände och vred sig, suckade,stönade och skakade med benen sådär irriterande då man ligger som sardiner i en burk (din minsta sov sådär mysigt på tvären). Blev inte mycket sovet innan väckarklockan ringde, den minsta levande alltså, han vaknade en god stund innan telefonens alarm satte igång. Sång, paket och sådanadär yrvakna små.
tydligen blev alla bilderna suddiga i den tidiga morgonstunden
bröderna hjälpte mer än gärna till att öppna paketet med mina perfekta loppisfynd. Trull verkade mycket nöjd.

Trapp var blek, riktigt blek, så packade ner de yngre i tvillingvagnen innan vi satte fart mot bussen. TUR att det inte brukar behövas mata, borsta tänder och klä på tre innan man kommer iväg om morgnarna, huu en sådan ruljans.
Kom till skolgården samma stund som det ringde in, vi hade tur fast vi kom med en buss senare än vanligt.

Trapp hade vännerna med
att vi behövde vänta på bussen i 15 min gjorde inget då där var gratis underhållning,gatujobb OCH poliser !
Storhandlade kalastillbehör i Prisma. Vid kassan bad jag Trapp stiga ur vagnen så jag kunde lasta i våra uppköp på hans plats. Ångrade mig direkt. Färgen rann av honom, han blev grön/grå och läpparna helt bleka. Slängde istället Trull på ryggen i manducan och kände att här behövs nog inget gymkort. Inte ett helt dåligt köp dethär med syskonvagn trots lite äldre barn säger jag bara!

Hemma somnade Trapp på golvet i nåt skede. Bar honom till hans säng och en stund senare spydde han ner sängen. Stackaren!
under tiden lekte han med sina nya grejjor
och umgicks med sina vänner
Här var jag nog tacksam över att mamma tagit ledigt från jobbet efter lunch så hon kunde hämta Tripp från skolan. Hur hade vi annors gjort?  Hon hängde här med oss fram till kvällen, riktigt roligt, så kändes det lite festligare också att äta mellanmål till lill-ungens ära, fast Trapp låg bara helt utslagen i sin säng eller på golvet och deltog inte så mycket i firandet.
Fick också en hel del undanplockat medan mamma var här, så kanske det bara blir lite panik imorgon och  inte helt överväldigande "i´m not gonna make it" panik. Bara man sku fundera ut vad man ska baka också. Ja och hoppas att inte någon till blir sjuk innan eller på söndagen.
med sig hade mamma paket, jess,riv,riv!
duktigt brorsan,du fick fram den!

Tänk att man har tre så fina barn, helt otroligt underbart. Tack kära ni för att ni finns i mitt liv och har gjort mig till en hel människa.

4 kommentarer:

  1. Vi tackar! Snart är det er tur att ha kalas! :)

    SvaraRadera
  2. Tack,tack! :) Imorgon blir det då kalas, borde få tag i bakandet så småningom..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)