måndag 26 september 2011

Första dagen denna vecka

Fortfarande ingen röst. Nå, börjar vänja mig. Folk stirrar nog lite undrande på en då man piper fram vad man har och säga, försöker välja mina ord, så få som möjligt.
Hittade babu chillande i Tripps stol på morgonen, såg ju bekvämt ut.

Kanske det dummaste köpet hittills.Ett benrangel. Som inte hade rev-och höftben och som man inte kan bygga ihop.
Fast det visste jag ju inte då jag betalade för det. Vi ska ha det på Tripps halloweenparty, om delarna ännu hittas då.
Vi gjorde en trip till K-rauta. Drömde om eget,stort, badrum att ha badkar i. 
köpte något väldigt stort som fick åka buss en bit men gå den sista.Trull hade tak på vagnen
Mina föräldrar kom på snabbt besök. Fick en pinfärsk gädda, en stor låda svamp och nya nattlampor till de större barnen. Vi har haft problem med nattsagsläsningen då Trull försökt ta livet av sig genom att pillra på den flyttbara lilla lampan, nu är problemet löst. Jei!
Ungarna visade, nå inte precis, sina bästa sidor. Vilda som tokar. Ibland blir man trött.
Lagade mat med gädda,räkor,fänkol,ris och rödbeta i. Väldigt tilltalande. Den större åt allt och den mindre ens lite.
fina nya bagglampan, alla var glada!
resultatet av lite knåpande. En ny tavla och hylla. Tavelidén snodde jag ju av Eva.
bambin fick också flytta lite högre upp. Nu är rummet, inte bra, men mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)