torsdag 29 september 2011

En vacker soluppgång


Man märker att vintern närmar sig på morgonhimlen. Så. Himla. Vackert. Inte ser det ut såhär på sommaren inte, så någonting positivt med hösten då alltså, man har vacker utsikt från morgonmålsbordet om solen orkar sig upp bakom molnen.

lite morgonmys hann de med imorse där kring sju innan skolpojken sku iväg.
Då de tittar neråt liknar de nog varandra en hel del förresten. 
Medan Trapp var i klubben, idag for de små hjärtmosarna med de gula västarna iväg till svampskogen för att ta modell till pyssel, tog vi en lur med Trull. Så hängde vi i parken en stund. Tyckte synd om någon som brett ut en tupperwareutställning på ett av borden i parken. Då vi kom dit var där nämnligen inte en själ förutom hon och vi, jag var dock rätt säker på att produkterna inte säljs inom ramen för min budjet så gick bara lite skamset förbi. 
både ykkös-och kakkospupu sku jag ta med då jag hämtade honom, de sku gunga

inte är han endå så stor han heller ännu

ensamma i jättelådan, lyx är att inte behöva dela med sig.

hmm,vad är nu detta då? 
 Det hör väl till med tredje barnet, att man tar det lite lugnare. Mamman som kom en stund efter oss var lite orolig då Trull lassade in handskopa efter skopa med sand i munnen, han var väl hungrig kanske? Kände mig dock lite tvungen att avbryta hans lunch för hennes sinnesfrids skull. Hennes son var två månader äldre än Trull och hade exakt samma halare, ja jag vet att du ville veta det! ;)

invigde det nya regnskyddet, elodie details, som numera säljs också på Prisma om du vill ha ett likadant. 
den lilla typen hittade lekköket igår och trivs nuförtiden mycket där i hörnan
Fixade det lite trevligare med mattan,en krok för dammsugaren och lite fönsterbrädsstädning

så tog jag tag i detta fiskhus, där har de simmat i smuts fast hur länge, nu hör jag små bubbliga tack tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)