torsdag 22 september 2011

En torsdag igen.

En helt bra dag. Egentligen. Alla har varit hemma sjuka förutom sambon. De har kommit överrens ganska bra och ljudnivån har nästan hållit sig på rimlig nivå. Mitt trötta, värkande huvud tackar! Ja och jag tackar wii! Vad gjorde folk förr med sjuka barn?? De är så söta då de spelar. Eftersom bara den ena kapulan överlevde dregelmonstrets hämnd får bara en i gången spela. Den andras uppgift är att prata istället för typerna i spelet. Det blir som ett rollspel och jag har riktigt förvånats över deras påhittiga kommentarer ibland. De har det roligt tillsammans! Tänk! Katten och råttan som bara höll på att ta livet av varandra förra året och ännu på sommaren. Jag är så lyckligt att de hittat varandra igen! Mina tokstollar. Snart är den tredje med. Han är mer och mer efter dem. Retar dem nästan för att få bli bortburen om och om igen av storabror med ett glatt flin, för att kvickt som blixten krypa tillbaka.

Dagens stordåd. Orkade dammsuga nästan hela lägenheten. Att så stora grejjer.

Ringde också till min Farfar i Frankrike som meddelade att han är färdig att fara när tiden är inne. Jahapp, vad ska man nu sen säga till det. Det var roligt att känna dig, tack för minnena?

Ja och så har vi då tydligen smittat ner ungarnas farmor också med denna sega flunssa. Har nu haft jäkligt ont i halsen och alla lederna/musklerna i en och en halv vecka,lite stegring hela tiden. Det river så mycket i kroppen att all sport är helt otänkbart och det märks på mitt humör. Jag.behöver.springa! Eller; jag behöver sjukledigt!

det var uppehåll en stund på kvällen
men så kom de mörka molnen tillbaka
Tyckte Trapp var så himla söt med sin pupu på ryggen
och de har börjat gilla att posera, jess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)