onsdag 7 september 2011

En rätt så vanlig onsdag

Började dagen med att åka till Hagnäs till Familjecentret för att prata lite om stora pojkens skolstart efter förra årets förskolehat. Inte så mycket vettigt prat blev av eftersom Trapp bestämde sig att vara lite extra jobbig idag. Efteråt spelade vi det kanske bästa spelet en god stund och min mammas kusin som tydligen jobbar där kom och sade hej.Tyvärr hade familjecafét bytt tider och var inte öppet idag, hade sett fram emot lite socialt umgänge.
Så roligt tycker den nostalgiska mamman, men också hennes son!
 Gick in på UFF  på vägen där jag hittade en ur-söt våtdräkt till Trapp för nästa sommar (hoppas han inte tjockar till sig alltför mycket) och TVÅ par skor till lilla mig! Har sökt efter just sådana med dragkedja på sidan men inte hittat nåt i bra färger och nu hittade jag två par i just min storlek! Ok färgerna är kanske lite mycket tom. för mig men är nöjd, riktigt nöjd!

Så åt vi lunch på det gyllene M:et. Minstingen brast ut i gråt då han såg sin fruktburk medan vi mumsade på salt, fet mat och skrek bestämda ljud åt mig tills han fick några franskisar jag försökt få lös-saltet ifrån.
Dagens höjdpunkt enligt Trapp- vi tog spårvagnen hela vägen från Hagnäs till Kottby där vi hämtade Tripp från skolan. Trull var inte lika imponerad, han avskyr nuförtiden att sitta i vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)