onsdag 3 augusti 2011

iiiiik!!

Igår var en av sommarens bästa dagar, åtminstone om man frågar barnen. Det var Borgbacksdagen! Med sol men inte för varmt var det också perfekt väder för lite tjutande i maskinerna. Tio och en halv timme orkade pojkarna, sambon och hans mamma, enda tills maskinerna stängdes för natten. Pojkarnas faster joinade oss också efter jobbet kring fyra.
Trapp som äter mycket dåligt rätt ofta har mutats med "pikkuhupi" ranneken istället för "minihupi" hela vintern, han måste äta ens lite till för att uppnå dn magiska 1 meters gränsen. Nå nu fick han den hett efterlängtade biljetten. MEN. Han har på sistone varit en liten räddis. Har inte ens vågat åka liten karusell i Prisma, eller rutchbanan i parken. Vi var lite oroliga över hur det sku gå. Så jag blev shockad då de igår bestämde att den första maskinen vi sku åka i tillsammans var "avaruusjuna". Stackaren var redan blek om nosen när vi gick mot den, men han steg modigt in i tågvagnen i mörkret. Men då vi åkte i nåt som liknar en berg-och-dalbana i en mörk rymdtunnel fattade jag att vi gjort ett misstag, ett stort misstag. Oj stackars lilla barn då vi stannade. Om han var blek innan var han nu som ett lite grönskimrande spöke som hoppade upp i min famn som en pil och klamrade sig fast hårt medan han sade om och om igen hur han hatade rymdtåget och aldrig,aldrig mer ska åka i det. Efter det fick vi honom nästan inte till nåt innan han sen förstod att det fanns helt ok, snälla, maskiner också.
Farmorn hade inte varit på Borgbacken på måååånga år och hon klarade sig fint hela långa dagen trots att hon fyller 60 på hösten. Hon fick åka i flere lite värre maskiner också med Tripp,fast hon först sa att hon nog inte vågar, och jag tror hon var nöjd med dagen.
Själv har jag nog inte haft ranneke på över tio år men nu hade jag isohupi. Åkte i en del maskiner med Tripp, berg-och-dalbanan som jag väntat på åkte vi i två gånger också,och i en riktigt hurja "kuru" åkte jag i med sambon.
Det lilla tåget var passligt lugnt för vår nyssfyllda fyraåring.
"Bilkarusellen" en hit från år till år. Nästan ingen kö så man får bara springa ut då turen tar slut och komma in igen.
Han åkte säkert närmare 40 gånger på olika fordon.Mest på denna motorcykel.
Trulls första maskin, "Rekkarally". En glad liten babblare hade jag i famnen.
Tripp

Trapp och Täti
Trull och jag
och vi åkte "varmluftsballong" (och "rumpukaruselli") då jag märkte att också babyn får göra rätt mycket.
Klassiska karusellen åkte vi i många,många gånger. Trull tjöt av glädje.

där i den nästsista gröna sitter Tripp och Täti.
Jag åkte också där,(och i den oranga som synns i hörnet) tänk på det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)