lördag 9 juli 2011

plötsligt minns jag

Varför jag älskar att vara "ensam" hemma. Inatt då minstingen somnat lade jag babylarmet i sovrummet, mottagaren fast i blusen (med vibrationfunktionen på) och de bärbara hörlurarna på öronen. Valde bra musik och dansade loss närmare en timme. Vi talar ordentlig, svettig dans. Armar som viftar och ben som lyfts. Oj så det var roligt! Dans måste bara vara den absolut bästa motionsformen.
Måste nog försöka våga mig ut och dansa bland folk nåt tag. Helst sku jag fara på "skogsdans" alltså metsäbileet, det är det bästa! Att få stiga in i fantasivärlden, bland alla fina uv-dekorationer och färggranna människor som dansar som de vill, som det känns bäst.

Jag kan inte riktigt släppa tanken på att det sku vara fint,så fint att ännu någongång vara i så gott skick att man sku få  vara en sådandär "dansuppvärmare" alltså en av de där som dansar framtill på nåt tranceparty. Fast kanske man måste vara under 20 för att få det jobbet?! Nå, drömmar ska man väl ha!

Måste nog också öva med mina ljusbollar här någon kväll!




Fast ännu är sommarnätterna lite väl ljusa. Inne vågar jag nämnligen inte snurra mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)