söndag 3 juli 2011

och priset går till..

Ja världens sämsta mamma-pris går till mig.
Man får väl inte hota ungarna i säng med att -jag låter annors bli att byta vatten till fiskarna så de dör?!

Just som jag skrev på Hannahs blogg att jag sku försöka börja vara mer chill. Inte är det lätt inte. Det är hett, unket och kvavt, natten gick åt till att trösta knyttet som har feber,slem som forsar från näsar och tydligen känner sig dålig. Han som brukar amma flera gånger under nattens lopp har knappt ammat sedan igår så du kan gissa hur boobsen mår. De sprängs!
Sådanahär dagar kan jag komma på mig själv att fundera över om jag gör dem mer illa än gott med mina korta nerver och höga röst. Som jag inte skulle bli. Men då vi är så lika. Prata ut får jag inte heller då terapeuten är på sommarlov. Dessutom verkar det inte hjälpa, varken det eller medicinen. Är bara dålig. Ja eller så känns det idag.
Fast fiskarna har nu rent och fint. Guldfiskarna som trivs i svalt vatten. De har det säkert inte så skönt på sommaren då termometern i akvariet visar 30 grader. Men nu får de simma lyckligt åtminstone några timmar innan vattnet värms..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)