tisdag 21 juni 2011

Sommarlov

Slöa dagar.Långa dagar. Inte så varma dagar.
Sambon har jobbat från tidig morgon till sent på kvällen.Har alltså skött om barnen nu i många veckor ensam. Lite tröttsamt för en som väntar sig annat. Fast egentligen rullar det på rätt bra. om de bara inte bråkade så förfärligt om allt och ingenting. Det tar på mitt huvud att lyssna på det.
Det blåser förfärligt på våra ängar och idag hade minstingen halaren på sig. I juni. Solen har dock visat sig med jämna mellanrum i två dagar. Huh! Det var lite väl blött till slut förra veckan.. Vi har packat mellanmål efter lunchen och traskat till palstan. Plockat ogräs med minstingen i famnen. Kännt mig lycklig över "min" jordplänt. 100m2 är ganska mycket, kring 40€ betalar jag för det varje år. Ingenting är det ju för att känna lyckan över att påta i jorden. Fast en egen trädgård..oh vad jag drömmer om det!

Har zoomat in små bergsklättrare

De prydde vackert mina stenar
Minsta gubben har suttit i skuggan och kollat
Idag tog vi fram vattenbanan 

och det växer




Så har det delats ut Starwars roller dagarna långa och övats på fäktning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)