lördag 4 juni 2011

Sommaren är här!

Dagen började förfärligt. Övertrötta föräldrar och barn som retade gallfeber och nästan tog kål på varandra (nå inte nu riktigt endå men ett förfärligt bråkande hela tiden).
Klockan 9.00 var det träff vid flaggstången på skolgården. Då satt vi och pratade fult med varandra i bilen vi fått låna för att komma i tid.  9.13 rusar vi mot festsalen, nej ursäkta tripp blev kvar på gården för att studsa med sin pomppa boll, ut och hämta honom och nytt försök. Då vi kommer genom gymnastiksalens dörrar hör jag att förskolan redan uppträder. Det brister. Medan Tripp skyndar upp på scen skyndar jag in på toaletten och stortjuter. Världens sämsta mamma! Samlar mig snabbt och njuter sedan med rödgråtna ögon av en jättefin vårfest.  Min stora pojke får diplom och såpbubblor och har nu påbörjat den sista sommaren innan skolan börjar. Ja eller ännu nästa vecka blir det tidiga morgnar eftersom han ska på sportläger som börjar redan klockan 8.00.
Tripp, Trapp och pappan gick sedan och äta lunch till Chicos för att fira medan jag gick till Prisma på uppköp med Trull som behövde sova efter en kort natt.
Festklädda barn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)