torsdag 16 juni 2011

Ljudet i natten

Ljudet du inte vill vakna till är ljudet av baby som spyr i sin säng. 3.00 väcktes jag av vår minsting som mådde urk. Sådär en timme höll han på och tömde maginnehållet och så somnade han om blek i ansiktet. Stackars liten. har misstänkt det förut och nu misstänker jag det ännu mer, att avokadon inte passar honom. Hade slut på matburkar till honom på kvällen då jag matade honom kring 22 så tänkte att jag mosar lite avokado då jag själv åt sallad. Det har hänt förr att han har spytt då han ätit avokado, ett par gånger. Igår ville han inte heller äta mer än kanske fyra (trugade) skedar och nu har jag dåligt samvete att jag inte "lyssnade" på honom. Men vad konstigt! Varför reagerar han så? Samma tror jag det är med banan, det har också kommit upp de gånger jag provat.
Idag verkar han ok men ville inte äta lunch nyss, han som brukar äta mer än mellanbror..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)