lördag 11 juni 2011

Inte riktigt mys-kväll..

Någongång kan det hända att man blir så förbannad (utan egentlig orsak) att man bara skippar det där med att promenera iväg till palstan (för cykeldäcket har fortfarande inte blivit fixat). Istället kan man spendera fredag kväll med att städa sovrummet,dammsuga det och byta lakan, sätta undan en massa torrt byk och hänga upp nytt, samt storstädning av akvariet. Roligt. Nå nej! Men åtminstone känns mina axlar aningen lättare nu då det är undanstökat inför söndagen. Men började fundera medan jag dammsög.. Tror bestämt att sambon kanske har dammsugit sovrummet en gång under de 6 åren vi bott här, samma gäller lakanbytandet. Dåligt,dåligt! Akvariet vägrar han också ha att göra med. Husdjur är så onödiga.
Nej nu ska jag vara tyst. Hetsar bara upp mig i onödan. Tänker äta (ja ibland äter jag mitt i natten!) och dricka lite vin innan jag kryper ner i sängen i bastun som också kallas sovrum. Det blir en lång morgondag har jag på känn.

Och förlåt mig mina små söta plantor där i den torra jorden! Ibland blir jag riktigt ologisk då jag är arg. :(  Nu ångrar jag mig men att traska iväg 7 eller 8 hundra meter känns lite segt (ja eller närmast då galet) såhär mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)